01:28 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه گذاران

نخستین صندوق اهرمی بازار سرمایه در کاریزما
نماد برتر - بعد از تلاش ۱۰ ساله توانستیم ۱۲ صندوق سرمایه گذاری داشته باشیم. در صورتی که در دنیا شرکت‌های مدیریت دارایی بعضا هزار صندوق سرمایه گذاری دارند.
عرضه موفق تجلی راه را برای سایر شرکت ها باز می کند
مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: در روز دوم پذیره نویسی سهام «تجلی» در مدت کمتر از 11 دقیقه به فروش رفت.
 اقتصاد کشور را نمی‌توان دستوری اداره کرد
نماد برتر- راهبردهای دولت باید مبتنی بر علم اقتصاد باشد تا سیاست‌ها به طور کامل مشخص و در جهت حمایت از همه مجموعه‌ها و فعالان اقتصادی باشد.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
دو برنامه مهم سازمان بورس برای رسیدن بازار به ثبات
قیمت‌های کنونی سهام در بازارسرمایه، قیمت‌های جذابی هستند و سازمان بورس با تمام قوای خود در تلاش است تا ابهامات بازار را کاهش دهد. این موضوع مهمترین محور سازمان بورس و دولت است.
مدیریت ریسک اصل اول سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاران باید مدیریت ریسک را سرلوحه خود قرار دهند و سبد سرمایه‌گذاری متنوعی داشته باشند.
رشد ۷۲ درصدی سود خالص شرکت‌ها در نیمه نخست سال
سود خالص شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. همچنین، دولت از ابتدای مهر تا الان هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار عملیات بازار باز است.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
رشد قیمت‌های جهانی؛ شمشیری دو لبه
مدتی است، روند صعودی بازارجهانی کامودیتی ها و نفت، بیش از گذشته توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده است، طوری‌که آنها بیش از گذشته، برای ترسیم دورنمای سرمایه‌گذاری خود به دنبال ثبات و بررسی نوسانات این مهم می‌پردازند.
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مردم توصیه کرد به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ اما شناخت و انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری از بین حدود ۲۰۰ صندوق‌های سرمایه‌گذاری چطور امکان پذیر است؟
۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران در روزهای نزولی بازار
یکی از مهمترین ویژگی‌های بازار سهام برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند، وجود نوسانات مثبت و منفی در این بازار است. براین اساس، برخورداری از یک استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب با توجه به درجه ریسک‌پذیری افراد، لازمه موفقیت در بازار سهام است.
بازار بدهی؛ بازوی بازار سرمایه
بازار بدهی نقطه کانونی بازار سهام برای تغییر نهادهای بازار سرمایه است؛ بنابراین، به شدت نیاز به تغییر در نهادهای بازار داریم چرا که با نهادهای فعلی بازار سرمایه نمی توان افقی که برای بازار بدهی مدنظر است را محقق کرد.
از خطا تا فرصت با دانش مالی رفتاری
دانش مالی رفتاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید و فروش در بازار را شناسایی و به اهداف خود یعنی دریافت سود بیشتر در بازار سرمایه دست یابند.